5% EXTRA RABATT MED RABATTKOD: JUL2024

Beställning

När du gör en beställning på Fuz.se ingås ett köpeavtal mellan dig som kund och Fuz som säljare. En orderbekräftelse skickas till den e-postadress du har angett. Om beställaren är under 18 år krävs målsmans godkännande för att genomföra köpet.

Att beställa i någon annans namn utan tillstånd eller att utföra handlingar som skadar fuz.se ekonomiskt kommer att polisanmälas.

De personuppgifter du lämnar till oss skyddas och behandlas enligt gällande GDPR-direktiv.

Vi förbehåller oss rätten att ändra information, inklusive men inte begränsat till priser, tekniska specifikationer och produktsortiment, utan föregående avisering.

Vid slutförsäljning av en utgången produkt, eller vid felaktig prissättning, har Fuz rätt att annullera köpet och återbetala eventuellt betalat belopp. Vi meddelar dig om eventuella alternativ till likvärdiga produkter.

Vill du beställa leverans utanför Sverige men inom EU? Vi hjälper dig gärna genom DHL. Kontakta vår kundtjänst på info@fuz.se.

Betalningsalternativ: Direktbetalning med kort.

Leveranstid

Beställningar hanteras och skickas snarast möjligt från vårt lager. Normalt leveranstid är 3–10 dagar, men kan vara längre under högsäsong eller vid hög arbetsbelastning.

Beräknad leveranstid anges för varje produkt.

Vid frågor om din leverans, kontakta oss på info@fuz.se.

Leveranssätt

Din beställning skickas som paket till närmaste paketombud. Vi ansvarar inte för förseningar som orsakas av fraktbolaget eller andra faktorer utanför vår kontroll. Vi samarbetar med DHL och Postnord för leveranser.

Reklamation och retur vid fel på varan

Vi strävar efter att leverera produkter av hög kvalitet. Om en vara har ett fel följer vi svensk konsumentköplag, distanshandelslagen och ARN

 

rekommendationer.

Du har tre års reklamationsrätt enligt lag, förutsatt att det är ett ursprungsfel. Normal förslitning omfattas inte. Reklamation måste göras inom två månader efter att felet upptäckts.

Vid skada på levererad vara, kontakta oss omedelbart och skicka bilder på både förpackningen och produkten.

Vi står för returfrakten vid godkänd reklamation. Du kan välja om du vill få varan reparerad, ersatt med en likvärdig produkt, få prisavdrag eller få en återbetalning. Vårt mål är att hantera reklamationer inom 14 dagar.

Ångerrätt

Om en vara inte motsvarar dina förväntningar kan du returnera den inom 14 dagar efter mottagandet, enligt Distansavtalslagen. Returfrakten betalas av dig.

Beställningar som inte hämtas ut eller tas emot omfattas inte av ångerrätten. En avgift på 300 kr debiteras för att täcka retur- och administrationskostnader för ej uthämtade varor.

Om du vill ångra ett köp, kontakta oss på info@fuz.se med namn, ordernummer och telefonnummer. Vi skickar anvisningar för hur du ska returnera varan. Spara fraktombudets kvitto.

Varan måste vara i nyskick och returneras i originalförpackningen. Annars kan vi göra ett värdeminskningsavdrag beroende på varans och förpackningens skick.

När du ångrar ett köp, tänk på att öppna förpackningen försiktigt så att varan kan returneras i samma skick som du vill ta emot den.

Skador vid leverans

Vid skada som upptäcks vid mottagandet, ta bilder och mejla dem till info@fuz.se. Vi ersätter skadade varor med nya eller byter ut skadade delar.

Avgift för ej mottagen leverans/ej uthämtat paket

Om en beställning inte hämtas ut inom transportörens tidsfrist, reduceras återbetalningen med en avgift på 300 kronor för retur- och administrationskostnader.

GDPR

Personuppgifter hanteras i enlighet med EU

 

dataskyddsförordning (GDPR).

Övrigt

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel eller felaktiga priser, samt för att produkter tillfälligt kan ta slut i lager.

Clever Mind LTD är ett företag registrerat i England och Wales med organisationsnummer 15706367. Vårt registrerade kontor är beläget på 71-75 Shelton Street, Covent Garden, London, Storbritannien. Vi driver webbplatsen Fuz.se